دستگاه برداشت و هرس گل و گیاهان ساخته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران،علیرضا معظمی، برگزیده هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی  و مجری طرح « دستگاه برداشت و هرس گل و گیاهان »  اظهار داشت: این دستگاه برای برداشت انواع محصولات کشاورزی قابل استفاده است به طوریکه با هدایت تیغه  دستگاه به بند میوه یا ساقه  آنرا قطع می کند و پس از جدا کردن از میوه یا ساقه، محصول را به سمت جعبه هدایت و سپس داخل جعبه قرار می دهد.

وی با بیان اینکه این دستگاه بدون دخالت دست محصول را برداشت می کند، عنوان کرد: با استفاده از این دستگاه، سرعت عمل برداشت تا حد زیادی افزایش می یابد.

معظمی تاکید کرد: نحوه عملکرد  دستگاه به این صورت است که دو تسمه با پهنای  ۹ میلیمتر و به طول ۵۰ سانتی متر که هر  دو به هم  نزدیک شده اند  و عمل کندن و هدایت ساقه  را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه یک تیغه  برش روی دستگاه تعبیه شده است، گفت: این تیغه عمل برش و جداسازی محصول از ساقه را انجام می دهد؛ همچنین این دستگاه از ۳ موتور برقی جریان مستقیم و برق باطری استفاده  می کند.

معظمی در خصوص مزایای این دستگاه گفت: چیدن توت فرنگی و گل بدون دخالت دست، عدم آلوده شدن محصول به هنگام برداشت، تسریع در عملیات  برداشت و نیمه خودکار کردن برداشت محصول از مزایای این دستگاه به شمار می رود.مهر/

پیمایش به بالا