راه اندازی ۶ گروه جهادی صنعتی در استان

عسگری در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش بسیج،صنعت و معدن با محوریت شهید اسماعیل خانزاده خبرداد و افزود:این همایش فردا صبح ۹ الی ۱۱در سالن سرپرستی بانک ملی استان با حضور مسئولان استانی برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کربلای استان مازندران با بیان اینکه از نیمه دوم سال ۱۳۹۳آغاز به فعالیت کردیم، گفت: براساس سخنان رهبرفرزانه مبنی بر ورود بسیج به حوزه صنعتی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن تشکیل شد.

هادی عسگری بیان کرد: هدف از تشکیل سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فعالیت همگن و تخصصی در حوزه صنعتی است.

 عسگری افزود:در حال حاضر بیش از ۳ هزار مهندس جذب کردیم وتاکنون ۱۶ رده در شهرستان ها و رده ای هم در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از سوی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن مازندران تشکیل شد.

 این مسئول بسیجی ادامه داد: هدف سازمان بسیج صنعت و معدن ایجاد زیرساخت های مناسب در کانون ها ، جذب و ساماندهی مهندسین و استفاده از توانمندی متخصصان صنعتی برای عرضه یابی واحدهای دارای مشکل  و احیاء آنان در حد توان است.

وی با بیان اینکه با توجه به تازه تأسیس بودن سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن تاکنون فعالیت مناسبی در حوزه زیرساختی داشتیم،اضافه کرد:به همین دلیل نماینده کانون شهرستان بهشهر(مهدی حسنی) از مدیران نمونه اقشار در کشور شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن مازندران با اشاره به اینکه فعالیت های ما هیچ موازی کاری با سازمان صنت و معدن مازندران ندارد،گفت:ارتقای وضعیت صنعتی استان نسبت به وضع موجود و بهره وری آن هدف اصلی ماست و به دنبال منفعت شخصی نیستیم.

عسگری با بیان اینکه در استان مازندران ظرفیت های بسیار مناسبی در زمینه تولیدات صنایع تبدیلی وجود دارد ولی این فرصت فراهم نشده است،افزود:در راستای کمک به واحدهای صنایع تبدیلی با سازمان بسیج سازندگی همکاری داریم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن مازندران با اشاره به پیاده سازی الگوی جهادی در بخش صنعتی استان مازندران،اضافه کرد:در همین راستا ۶ گروه صنعتی با همکاری مهندسین،فروشندگان،فعالان صنعتی و..تشکیل دادیم.

وی بیان کرد:سعی داریم با تشکیل گروه های صنعتی،مهندسان این بخش را گردهم آوریم تا با همکاری نسبت به ارائه راه کار برای برون رفت واحدهای صنعتی دارای مشکل اقدام کنند.

عسگری کمک مهندسین صنعتی به بسیج سازندگی پیرامون احداث خانه محروم در سطح استان را جزو اقدامات سازمان بسیج صنعت و معدن عنوان کرد و گفت:در هر اردوی جهادی سازندگی دارای سهمیه هستیم و نیروی مهندسی برای همکاری ارسال می کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی و معدن مازندران با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای صنعتی استان دارای مشکلات اقتصادی هستند،تصریح کرد:پس از آشنایی با فعالیت واحد صنعتی متوجه می شویم که قادر به فروش اجناس تولیدی نیست.

وی افزود:با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی از همکاری یک خانواده تشکیل شده است،گفت:به همین دلیل اعضای واحد تخصص، مهارت و تجربه لازم برای فعالیت را ندارند و ما سعی می کنیم تا کارشناسان در حوزه های مختلف را برای کمک و مشاوره به آنان معرفی کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن مازندران با اشاره به اینکه برخی از واحدهای صنعتی نیمه فعال هم در تبلیغات مشکل دارند،اضافه کرد:کارگروه نرم افزار سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن به صورت رایگان برای کمک به این واحدها اقدام به راه اندازی سایت می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش صنعت و دانشگاه ارتباط مناسبی با هم ندارند،گفت:مدیران کانون های شهرستانی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن برای تعامل و برقراری ارتباط میان این دو بخش وارد شدند ولی تاکنون همکاری لازم صورت نگرفت.

عسگری به برگزاری همایش بسیج،صنعت و معدن با محوریت شهید اسماعیل خانزاده خبرداد و افزود:این همایش فردا صبح ۹ الی ۱۱در سالن سرپرستی بانک ملی استان با حضور مسئولان استانی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را هم افزایی و تعامل بیشتر مسئولان و فعالان بخش صنعتی استان با سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن عنوان کرد.

.آریا/

پیمایش به بالا