بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، با بررسی تقاضای رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا طبق اصل ۸۵ قانون اساسی با ۱۰۵ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر موافقت کردند.

“عباس رجایی” رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به عنوان متقاضی بررسی تقاضای رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا طبق اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: در حال حاضر در چندین روز با مشکل آلودگی هوا کشور روبرو است که نتیجه آن افزایش بیماری ها و تعطیلی مدارس و دیگر مشکلات است،بنابراین ضرورت دارد سریع‌تر اقدامات لازم در این خصوص به عمل آید.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: برای جلوگیری از آلودگی هوا اقداماتی انجام شده و در کمیسیون کشاورزی مجلس نیز تعاملات و بحث‌های کارشناسی لازم صورت گرفت،اما در نهایت با هماهنگی‌هایی که با سازمان حفاظت از محیط زیست و دولت انجام شد؛مقرر شد این موضوع به صورت لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

رجایی همچنین در این رابطه افزود:در بسیاری از نیروگاه‌ها سوخت مازوت مصرف می شود که دلیل مهمی در آلایندگی هوا است،موضوعاتی از این دست باعث شده که ضرورت اصل هشتاد و پنجمی شدن لایحه زمینه تسریع در جلوگیری از آلودگی هوا را ایجاب کند.

 

رئیس مجلس:”لایحه هوای پاک “باید در کمیسیون مشترک بررسی شود

براساس این گزارش؛دکتر لاریجانی در جریان بررسی لایحه مذکور گفت: به دلیل اینکه مقوله جلوگیری از آلودگی هوا نیاز به بررسی‌های همه جانبه نیاز دارد ،بنابراین “لایحه هوای پاک “باید در کمیسیون مشترک بررسی شود که این پیشنهاد با موافقت نمایندگان روبرو شد./      

پایان پیام
عضو کانال تلگرام خبرگزاری خانه ملت شوید

پیمایش به بالا