طالب ریفاعی به نامه اعتراض رییس سازمان میراث فرهنگی پاسخ داد

بدینوسیله از جنابعالی برای ارسال نامه مورخ ۲۲ دسامبر۲۰۱۵ درخصوص اطلاعیه اخیر دولت آمریکا پیرامون برنامه لغو روادیدش تشکر می کنم. در ابتدا به مناسبت آغاز فصل جدید زمستان برای شما و همکارانتان بهترین آرزوها را داشته و امید است در سال پیش رو، همکاری های سازنده میان سازمان ما و شما مستمر باشد.

طی سالها، سازمان جهانی گردشگری ملل متحد، تسهیل روادید را به عنوان ابزاری کارآمد برای گسترش رشد اقتصادی و اجتماعی از طریق گردشگری ترویج داده است و کماکان بر اساس ماده ۸ کداخلاق گردشگری UNWTO ، تمام کشورها را به ارتقا و ترویج سفر یکپارچه و آزادی در حرکت گردشگران فرا می خواند و این درحالیست که حق حاکمیتی برای کنترل ورود اتباع خارجی به قلمرو آنها، مسلم شمرده می شود.

امنیت بالطبع اولویتی برای تمام شهروندان و بازدیدکنندگان است و تلاشی در راستای تجربه رضایت بخشی برای بازدید کنندگان و حصول رشد پایدار طولانی مدت بخش گردشگری است. علی هذا، ایمنی و امنیت و سفر یکپارچه در تضاد با یکدیگر نیست. بالعکس، تسهیل سفر و امنیت می توانند در کنار یکدیگر با حفظ امنیت ملی فرصتی را برای کشورها برای ارتقا و توسعه سفر و گردشگری به عنوان فعالیتی اجتماعی -اقتصادی ایجاد کنند. با استفاده از تکنولوژی مناسب با سیستم روادید هر کشور، می تواند موجبات سفری قابل دسترس تر و مناسب درکنار افزایش امنیت فراهم کرد.

 سازمان جهانی گردشگری ملل متحد شاهد اهمیتی که دولت شما به توسعه و ارتقای صنعت گردشگری می دهد بوده است که حضور اخیر آن مقام عالی در کارگاه آمار و حساب های اقماری که اخیراً در تهران برگزار شد، خود دال بر این مهم است. مطمئن هستم کشور ایران با بهره مندی از منابع طبیعی و فرهنگی غنی، موفقیت های حاصله در گردشگری داخلی و بین المللی را با وجود تمام فراز و نشیب ها افزایش خواهد داد.

پیمایش به بالا