رتبه چهارم ایران در کمیت تولید علم دنیا در حوزه نانو

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران، دکتر محمد فرهادی در این جلسه گفت: براساس داده‌های پایگاه استنادی وب آف ساینس (آی .اس. آی) کشورمان در سال ۲۰۱۵ با تولید ۵۱۸۷ مدرک و پشت سرگذاشتن کره جنوبی، رتبه چهارم کمیت تولید علم دنیا در حوزه  نانو را کسب کرد.

۶ استاد ایرانی در فهرست یک صدم درصد دانشمندان برتر جهان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین گزارشی از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت وب آو ساینس ارائه کرد و گفت: با توجه به بروز رسانی سایت آی‌اس‌آی تعداد دانشمندان یک صدم درصد جهان مشخص شدند و نام شش نفر از ایران هم در فهرست  یک صدم  درصد برتر جهان به چشم می‌خورد.

وی افزود: تا سال قبل تعداد دانشمندان کشورمان در این فهرست ۵ نفر بود که امسال به شش نفر افزایش یافته است.

دکتر دهقان از دانشگاه  صنعتی امیرکبیر ، دکتر گنجی از دانشگاه صنعتی بابل ، دکتر شیخ‌الاسلامی از دانشگاه صنعتی بابل، دکتر رضاپور از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دکتر عباسبندی از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و دکتر نیکنام از دانشگاه صنعتی شیراز شش استاد برتر ایرانی از فهرست دانشمندان پراستناد جهان هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، ایران در سال ۲۰۱۲ رتبه ۷،  سال ۲۰۱۳ رتبه ۶، سال ۲۰۱۴ رتبه ۵  دنیا را  دارا بود و در سال  2015 موفق شد رتبه چهارم  کمیّت تولید علم دنیا در حوزه  نانو را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است، فهرست یک صدم درصد دانشمندان برتر جهان توسط پایگاه استنادی وب آوساینس استخراج می‌شود و این در حالی است که فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) استخراج شده و تعداد دانشمندان ایرانی یک درصد برتر جهان را ۲۲۹ نفر اعلام کرده است.ایسنا/

انتهای پیام

پیمایش به بالا