نخبگان و طرِّاحان برتر به نمایشگاه‌های استانی دعوت می شوند

 

مسئول مرکز حمایت سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران گفت:  از مخترعان و طراحان برتر برای شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های سطح استان دعوت می کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی مازندران،مرکز حمایت از طرح‌ها در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران یکی از بخش هایی است که پذیرای نخبگان، مخترعین، مبتکرین  و پروژه‌های تحقیقاتی آنان است.

مسئول مرکز حمایت سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران بیان کرد: بررسی طرح‌های ارسالی به سازمان و ثبت آن‌ها در سیستم بانک اطلاعاتی مرکز حمایت سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران صورت می‌گیرد.

مهندس حسین خوش نشین گفت:در ابتدا طرح‌ها برای داوری اولیه در مرکز حمایت مورد بررسی قرارمی‌گیرند و پس از تأیید،جلسات کارشناسی نهایی  با هماهنگی و حضور داوران سازمان که از اساتید برجسته دانشگاه های مطرح سطح استان هستند برگزار می‌شود.

خوش نشین با اشاره به برگزاری جلسات مختلف داوری در این مرکز ، گفت:این جلسات در گروه‌های مختلف شامل؛ برق و الکترونیک، مکانیک، شیمی و مواد، فیزیک و نانو، کشاورزی، عمران،زیست و فناوری و پزشکی برگزار می شود.

مسئول مرکز حمایت از طرح‌ها با اشاره به حمایت مادی و معنوی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران از طرح‌های تأیید شده، افزود: امسال با توجه به اقدامات و فعالیت‌های سازمان در سال‌های گذشته و همچنین پتانسیل بالای استان مازندران  از نظر تعداد نخبگان و مخترعین  میزان بودجه مرکز حمایت بیشتر شده ودر حال حاضر تسهیلات به طرح‌های نخبگان از یک به ۳ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که از سوی تهران تأیید می شود از ۱۰ الی ۲۵ میلیون تومان حمایت می‌شوند، اضافه کرد: طرح‌هایی که نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی برای ساخت هستند برای تکمیل به مراکز رشد معرفی می‌شوند.

مسئول مرکز حمایت از طرح‌های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران گفت:معرفی و ارائه طرح به سازمان‌ها، ادارات و نهادهای مرتبط با موضوع آن برای تجاری سازی و بازاریابی از جمله اقدامات دیگر مرکز حمایت است.

وی اضافه کرد:دعوت از مخترعان سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران برای شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های سطح استان همچنین برگزاری نمایشگاه های ابداعات و اختراعات مخترعین بسیجی از همین طرح‌های حمایت شده در سازمان برای معرفی نخبگان سازمان به بازار و صنایع  جزو کارهایی است که مرکز حمایت انجام می‌دهد.

خوش نشین با بیان اینکه به منظور ثبت طرح‌ها در پایان کار از طرِّاح، کتابچه فنی تحویل می‌گیریم، افزود:در کتابچه فنی،خلاصه و چکیده طرح به همراه فایل‌های پیوست گنجانده شده است.

پیمایش به بالا