ارائه خدمات آموزشی و علمی به شهروندان مازندرانی/ تأکید برلزوم همکاری اساتید در راستای اهداف کارگروه علمی/ احداث شهرک‌های صنعتی استان در مناطق کشاورزی، ضرری برای رشد محصولات ا

 

امروز در جلسه کارگروه علمی خانه نخبگان سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران مسایل بسیاری از ارائه خدمات علمی- آموزشی به شهروندان تا دغدغه‌های اساتید دانشگاه درباره حفظ محیط زیست و مناطق کشاورزی و باغ داری استان عنوان شد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران، اقتصادمقاومتی به معنای رشد و توسعه درون‌زا و برون گراست که سالهاست رهبرفرزانه بر اجرای آن تاکید دارند و به همین دلیل شعار سال جاری را با عنوان “اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل”نام‌گذاری کردند.

در همین راستا سپاه کربلای مازندران اقدام به راه ‌ندازی کارگروه ویژه اقتصادمقاومتی کرده است که  ۴ معاونت با عنوان اجرایی، علمی،فرهنگی و پیگیری تشکیل شده است.

با توجه به اینکه یکی از وظایف خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران   اجرای اهداف اقتصادمقاومتی در حوزه علمی است، بنابراین اقدام به برگزاری جلسات کارگروه علمی می‌کند.

ارائه خدمات آموزشی و علمی به شهروندان مازندرانی

 امروز جلسه کارگروه علمی با حضورمؤذن، مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران، هادیانی،مسئول خانه نخبگان و اساتید دانشگاه‌های مختلف استان در محل سالن اجتماعات سازمان بسیج علمی برگزار شد.

مهندس محمدهادی مؤذن در این جلسه با بیان اینکه کارگروه علمی –آموزشی برعهده سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران گذاشته شده است، گفت:براساس برنامه‌ریزی انجام شده در کارگروه اقتصادمقاومتی، معرفی اقدامات سازمان‌های مختلف از سوی کارگروه فرهنگی صورت می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران بیان کرد: پس از معرفی اقدامات سازمان‌ها، علاقه‌مندان می توانند برای دریافت آموزش‌های لازم، معرفی طرح یا اقدامات علمی به سازمان بسیج علمی مراجعه کنند.

مؤذن با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی هم در راستای اهداف اقتصادمقاومتی از طرح‌ها و پروژه‌های عملیاتی حمایت می‌کند، گفت:شهروندان پس از دریافت مدرک آموزشی می‌توانند از تسهیلات سازمان بسیج سازندگی استفاده کنند.

تأکید برلزوم همکاری اساتید در راستای اهداف کارگروه علمی

مسئول خانه نخبگان سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران در ادامه جلسه با بیان اینکه مجمع بسیج استان در سال ۹۲فعالیت خود را آغاز کرد، گفت:این مجمع با حضور ۸ کارگروه تشکیل می‌شود که کارگروه علمی هم یکی از آن‌هاست.

دکترمیرمحمد هادیانی با اشاره به اینکه ۱۷ کارگروه زیرمجموعه کارگروه علمی خانه نخبگان تشکیل شده است، افزود:برخی از کارگروه‌ها عملکرد مناسبی در طول فعالیت خود داشته‌اند.

هادیانی با بیان اینکه تاکنون میزان بودجه داخلی سازمان مورد توجه نبوده است ،اضافه کرد: در سال جاری میزان بودجه افزایش یافته و امکان استفاده از منابع مالی بیشتر وجود دارد.

استاددانشگاه آزاد واحد قائمشهربا اشاره به اینکه در کارگروه‌های خانه نخبگان مسایل و مشکلات استان مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد:۷۰ موضوع  تاکنون از سوی اساتید دانشگاه عنوان شده که ۶ موضوع اولویت بیشتری برای بررسی داشته است.

مسئول خانه نخبگان سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران خواستار همکاری بیشتراساتید در راستای اجرای برنامه‌های کارگروه علمی شد و افزود:درحال بررسی وضعیت شیلات استان در مرکز حمایت هستیم.

مهندس کریم پور، عضو کارگروه علمی خانه نخبگان با بیان اینکه ۱۵۰ مرکز علمی در سطح استان داریم، گفت:در منطقه شمال کشور ۲۶۱مرکز علمی از کاردانی تا دکترا وجود دارد.

وی  بیان کرد: در حال حاضر بخش صنعت استان نیازمند ارائه راه‌کار برای برون‌رفت از مشکلات موجود است وبرای کمک به بخش صنعت لازم است که اساتید دانشگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

کریم پور اظهار کرد: اساتید می توانند توانایی‌های خود در زمینه حل مشکلات بخش صنعت را به خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران معرفی کنند.

شناسایی موانع و مزیت‌های تحقق اقتصادمقاومتی در قرارگاه شهید احمدی روشن

مدیرعلمی سازمان بسیج دانشجویی درادامه جلسه گفت:  تشکیل قرارگاه شهید احمدی روشن با هدف پیگیری هسته‌های مطالعه در دانشگاه‌ها با رویکرد اجرای اهداف اقتصادمقاومتی از برنامه‌های ماست.

محمدزارع پور با بیان اینکه شناسایی موانع و مزیت‌های تحقق اقتصادمقاومتی در قرارگاه شهید احمدی روشن مورد توجه قرار دارد، افزود:لازم است ۸ اولویت در حوزه‌های مختلف را شناسایی و پس از آن تولید محتوا کنیم.

دکتر سید رمضان موسوی ،عضو کارگروه علمی خانه نخبگان هم شناسایی مسایل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست استان را از اولویت‌های کارگروه منابع طبیعی عنوان کرد و گفت:محیط زیست یکی از دغدغه‌های جدی رهبرفرزانه است که امسال در مجلس شورای اسلامی هم مطرح شده است.

احداث شهرک‌های صنعتی استان در مناطق کشاورزی، ضرری برای رشد محصولات

سیدشرف الدین میریان در ادامه با بیان اینکه بخش صنعت در اختیار پیشرفت استان مازندران نیست، گفت: در حال حاضر معادن استان که باید مورد استفاده نسل آینده قرارگیرد، در حال تخریب است.

عضو کارگروه علمی خانه نخبگان با اشاره به اینکه احداث شهرک‌های صنعتی استان در مناطق کشاورزی و باغ‌داری سبب لطمه به رشد محصولات می شود، افزود:در حال حاضر هنوز روی بازسازی مزارع استان مشکل داریم.

میریان اضافه کرد:درحال حاضر مقدار بسیاری برنج استان در کارخانه‌های سنتی شالیکوبی هدر می‌رودو بهسازی کارخانه ها به نفع استان مازندران است.

وی افزود:شرایط استفاده از صنعت کشتی سازی در مازندران فراهم است

پیمایش به بالا