۱۰۷ طرح برای حضور در جشنواره جهادگران علمی مازندران ارسال شد/ معرفی پنج طرح برتر جشنواره جهادگران علمی مازندران

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران، محمد هادی موذن در مراسم تجلیل از جهادگران علمی استان مازندران در سالن فتح المبین ساری،اظهار کرد:جشنواره چهاردهم یک سال به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاده است.

وی با اشاره به برپایی غرفه سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران در نمایشگاه اسوه، تصریح کرد: فعالیت نمایشگاه از شنبه آغاز شده و تا عصر فردا ادامه دارد.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران خاطر نشان کرد: دستاوردهای علم و فناوری بسیج در سطح استان مازندران در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است همچنین یک نمایشگاه در شهر محمودآباد برپا شده است.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره ملی جهادگران علمی کشور در تهران بر اساس برنامه اعلام شده در تهران برگزار می‌شود.

موذن در ارتباط با برگزاری مراسم تجلیل از جهادگران علمی مازندران،گفت:  تصمیم گیری برای تقدیر از  مدیران، هسته‌ها و پایگاه‌های علمی برتر در کنار مرکز رشد برتر در سازمان انجام شده است.

وی ادامه داد: ۴۲ طرح در نمایشگاه در ۲۲ غرفه سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران فعال هستند، داوری این طرح ها به هیچ وجه برعهده سازمان نبوده است، هیأت داوران از اساتید دانشگاهی هستند.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران خاطر نشان کرد: برای برگزاری جشنواره جهادگران علمی در استان مازندران ۱۰۷ طرح در اختیار سازمان قرار گرفته است  و در نهایت  داوران پنج طرح برتر را انتخاب کردند.

وی اضافه کرد: از نظر سازمان همه غرفه داران سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران به نخبگان برتر سازمان محسوب می‌شوند.

موذن، ادامه داد: تصمیم گرفته شد که در کنار تجلیل از مسئولان پایگاه‌های علمی، مدیران و هسته‌های علمی و پایگاه‌های علمی از تولید کنندگان پنج طرح برتر با نظر داوری هم تجلیل انجام شود.

وی شاخصه انتخاب طرح‌های برتر را نورآوری، استفاده از فناوری، کاربردی بودن طرح، وضعیت فروش در بازار و همچنین ثبت اختراع مد نظر داوران بوده است، گفت: در کنار این شاخصه‌ها معیارهای را هم سازمان بسیج علمی و فناوری کشور به ما اعلام کرده که مد نظر قرار دادیم.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران خاطر نشان کرد: سازمان دخل و تصرفی در معرفی طرح‌های برتر در بحث جشنواره دخالتی نداشته است.

وی در پایان گفت: همه طرح‌ها و فعالان در غرفه‌ها از نظر سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران برتر است و همه باید تلاش کنیم که این راه را ادامه بدهیم و برای اعتلای نظام و انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از مازندران،طرح راپچر دیسک نیروگاهی از محمد هنرمند، سنگ شکن پنوماتیک درون اندامی از نیما دانش، یخچال نگهداری واکسن از پارسا دانش فر،پرینتر سه بعدی از یاسین مسجدی و طرح خودروی برقی خورشیدی مهدی میرزایی و علی رضا قلی پور به عنوان طرح‌های برتر جشنواره جهادگران علمی مازندران انتخاب و جوائز ویژه این جشنواره را دریافت کردند.

پیمایش به بالا