چهاردهمین جشنواره جهادگران علمی مازندران برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران،جشنواره جهادگران علمی در مازندران به ایستگاه چهاردهم رسیده است.

در این جشنواره که با ارائه محصولات تولیدی نبخگان بسیجی با حمایت‌های سازمان بسیج علمی به ثمر رسیده است،طرح‌های نخبگانی در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

بسیج علمی و پژوهشی مازندران در سال جاری اقدام به برگزاری دو نمایشگاه در مرکز و غرب استان مازندران نموده است.

محصولات تولیدی نبخگانی سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان از رامسر تا محمودآباد در نوشهر و همچنین تولیدات نخبگانی مرکز و شرق استان در نمایشگاه هفته بسیج استان مازندران در حسینه عاشقان کربلا ارائه می‌شود.

در همین ارتباط محمد هادی موذن رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران، با اعلام اینکه نمایشگاه محصولات تولیدی نبخگان سازمان بسیج علمی و پژوهشی از شنبه تا پنج شنبه در مصلی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این نمایشگاه بیش از ۷۰ طرح تولیدی نخبگانی ارائه می‌شود.

وی با اعلام اینکه این طرح‌ها توسط ۳۰ نفر از نخبگانی که باسازمان بسیج علمی و پژوهشی همکاری می‌کنند، تولید شده است، افزود: برخی از طرح‌ها قابلیت ارائه در نمایشگاه‌های ملی دارد که قرار است در جشنواره جهادگران علمی کشور در تهران ارائه شود.

مسئوول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران با اعلام اینکه این نخبگان از حمایت‌های مادی و معنوی سازمان برخوردار شدند، افزود: این مجموعه محلی برای حمایت از نخبگان است که توانسته از زمان تاسیس سازمان بسیاری از طرح‌ها را حتی به مرحله تولید برساند.

وی با اشاره به رویکرد سازمان بسیج علمی و پژوهشی برای رفع مشکلات بومی و منطقه‌ای، بیان کرد: این اقدام سازمان مورد توجه بسیاری از نخبگان قرار گرفته است.

موذن با اعلام اینکه نخبگان این سازمان در حوزه مسائل پیرامونی استان مازندران نسبت به ارائه طرح اقدام کردند، افزود: به واسطه همین اقدامات در حل بسیاری از مسائل استان ورود پیدا کردیم و برای رفع آن هم به نتایج قابل قبولی رسیدیم.

وی با اشاره به روند نخبگان استان مازندران به مسئله زباله و ارائه طرح در این حوزه، گفت: یکی از طرح‌های نخبگانی این استان در یکی از شهرداری‌های مورد پذیرش قرار گرفته و در حال نصب دستگاه‌ها است.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران با اشاره به تولید یخچال واکسن در استان مازندران که نخبگان این حوزه مورد حمایت سازمان بسیج علمی و پژوهشی قرار گرفتند و از حمایت‌های مادی سازمان برخوردار شدند، افزود: این یخچال در ایام شیوع کرونا بسیاری از نیازمندی‌های کشور را رفع کرده است.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که محصول تولیدی نخبگان این مجموعه در تولید یخچال واکسن در تعداد محدود کشورها ساخت می‌شود و این تکنولوژی در اختیار نخبگان این استان قرار دارد که همکاری بسیار مناسبی با سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران دارند.

موذن در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ایجاد مراکز رشد و پایگاه‌های علمی در استان مازندران، توسط بسیج علمی و پژوهشی استان، گفت: شناسایی و هدایت نخبگان یکی از اقدامات مناسبی است که در سال‌های اخیر انجام شده و حتی موفق شدیم که فعالیت جامعه هدف خودمان را در بین دانش آموزان هم گسترش دهیم و نخبگانی از این قشر هم در استان مازندران شناسایی کردیم که طرح‌ها نخبگانی این دانش آموز در مجامع ملی و بین المللی ارائه می‌شود.

پیمایش به بالا