نخستین مرکز نوآوری استان مازندران به بهره‌براری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از استان مازندران، محمد هادی موذن پیش از ظهر امروز در دیدار اقشار مختلف بسیج با نماینده ولی فقیه که استاندار مازندران هم در جلسه حضور داشت با اشاره به توانمندی‌های بسیج در حوزه‌های مختلف،اظهار کرد: سازمان بسیج علمی به صورت تخصصی از نخبگان استانی حمایت می‌کند.

وی با اعلام اینکه در استان مازندران هزار و ۴۷۷ نخبه علمی شناسایی شدند، تصریح کرد: ۷۸۰ طرح فناورانه در استان مازندران مورد حمایت مالی قرار گرفتند.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران خاطر نشان کرد: بیش از ۲۴۰۰ طرح نخبگانی مورد حمایت معنوی قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه ۳۲ پایگاه علمی در سطح استان مازندران راه اندازی شده است، افزود: تا پایان سال جاری ۱۲ پایگاه دیگر در استان راه اندازی می‌شود در سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر در پایگاه علمی استان مازندران تحت آموزش قرار گرفتند.

موذن با اعلام اینکه ۶ مرکز رشد فناوری در استان مازندران در حال فعالیت است، گفت: تا سال آینده نخستین مرکز نوآوری استان مازندران را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی اضافه کرد: ۴۷ شرکت دانش بنیان زیر مجموعه سازمان فعالیت دارد و همچنین نخبگان سازمان بسیج استان مازندران در ۱۴ جشنواره و نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

مسئوول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران، خاطر نشان کرد: از استاندار مازندران درخواست داریم که در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی به برخی از قابلیت‌های علمی سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران اشاره کرد و افزود: تعدادی از طرح‌ها در سطح جهانی برای نخستین بار طراحی و تولید شده است.

موذن با اشاره به تولید دستگاه کوتینگ کاغذ توسط نخبه مازندرانی، گفت: این طرح در حال حاضر با ساخت دستگاه پیشرفته در آذربایجان شرقی در مسیر تولید قرار گرفته است، کوتینگ کاغذ یکی از نیازهای اساسی کشور بوده است که در حال حاضر جز محصولات بسیار پرمصرف وارداتی است که با راه اندازی این مجموعه کشور نسبت خودکفا می‌شود.

وی با اعلام اینکه به کمک نخبگان استان مازندران موفق شدیم در لیست پنج کشور برتر جهان در تولید بخچال نگهداری واکسن قرار بگیریم، گفت:برخی از مدل‌های بخچال تولیدی حتی ۲۴ تا ۴۸ ساعت بدون استفاده از برق برودت لازم برای حفظ واکسن را حفظ می‌کند.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران، با اعلام اینکه راپچر دیسک یکی از نیازهای اساسی نیروگاهی کشور است، توسط نخبه مازندرانی ساخته شده است، گفت: این محصول در شهرک صنعتی سوادکوه تولید شده و در صورت حمایت از این نخبه مازندرانی کشور به این محصول بی‌نیاز می‌شود.

وی یادآور شد: راپچر دیسک زمانی که کشور کره از فروش آن به کشور ممانعت می‌کرد در حال حاضر در استان مازندران تولید می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران با اشاره به نیازمندی‌های کشور به جلیقه‌های نجات،افزود: صفر تا ۱۰۰ این محصول در کشور و در استان مازندران با حمایت سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران تولید شده و در حال حاضر نیروهای نظامی کشور از این جلیقه نجات استفاده می‌کنند.

وی با اعلام اینکه از مدیران اجرای استان مازندران گلایه داریم،افزود: ممکن است روی کاغذ از نخبگان حمایت کنند اما موقع انعقاد قرار داد به هیچ وجه حاضر به خرید محصولات تولید شده نخبگانی نیستند.

موذن از استاندار مازندران درخواست کرد: مدیرانی در استان مازندران به کارگیری شوند که از محصولات تولیدی نخبگانی استفاده کنند.

وی در پایان خطاب به استاندار مازندران، گفت: مدیران حوزه فناوری و صندوق‌های حوزه فناوری استان را دریابید.

پیمایش به بالا