برگزاری جشنواره دوخت و لباس حور در مازندران

مرتضی اصغری سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار علم و فناوری از استان مازندران از برگزاری جشنواره دوخت و لباس حور در شهرستان بابل خبر داد.

وی با اعلام اینکه محوریت این جشنواره ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی است، تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا نهم اسفندماه است.

دبیر اجرایی برگزاری این جشنواره دلیل نامگذاری این جشنواره را به نام حور، گفت: برگرفته از لغات قرآنی است.

وی با اعلام اینکه زمان فرآخوان این جشنواره از ۱۵ بهمن ماه اعلام کردیم، گفت: در این جشنواره شرکت کنندگان طرح اولیه را برای داوری ارسال می‌کنند.

اصغری سلیمانی خاطر نشان کرد: بعد از اتمام جشنواره به مدت ۱۰ روز بررسی آثار در دستور کار است که پس از این زمان به تولید کننده طرح‌های برگزیده مهلت تولید لباس ارائه می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال هزینه تمام شده لباس‌های ایرانی اسلامی یکی از گلایه‌های جدی است، گفت: این موضوع را در توسعه ارتباط بین دانشگاه‌ها حل و فصل کردیم.

دبیر اجرایی برگزاری جشنواره لباس حور،اضافه کرد: ما نخستین برگزاری کننده جشنواره لباس هستیم که با همکاری فنی و حرفه‌ای،دانشکده فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی و کاربردی نسبت به برگزاری  این جشنواره اقدام کردیم.

وی ادامه داد: دانشگاه علم و کاربردی به تنها واحد کارآفرین در اختیار داشته که خودشان اقدامات تولید را در دستور کار دارند.

اصغری سلیمانی یادآور شد: در بحث مهارت آموزی فنی حرفه‌ای ورود مناسبی داشته و در تولید هم مرکز آموزش و فنی و حرفه‌ای ورود پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: به دلیل ارتباط مناسبی که با فعالان صنفی ایجاد کردیم و برنامه ریزی برای کاهش هزینه تمام شده برنامه ریزی کردیم که لباس با قیمت مناسب‌تر و با کیفت در خواست مشتری در اختیار افراد و متقاضیان قرار گیرد.

دبیر اجرائی جشنواره مد و لباس حور یادآور شد: چاپ روی لباس یک واحد کارآفرین در دانشگاه با نصف قیمت انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: در سایه ارتباطی که بین تولید کننده و تولید کننده پارچه ایجاد کردیم قطع به یقین در کاهش هزینه تمام شده و در نهایت قیمت مصرف کننده شاهد تغییرات جدی هستیم.

اصغری سلیمانی در عین حال خاطر نشان کرد: باید این موضوع را هم بپذیریم که پارچه مناسب در کشور تولید نمی شود و همین موضوع زمینه گران بودن لباس را فراهم کرده اما ما تلاش داریم زمینه کاهش هزینه تمام شده لباس را در این جشنواره نهادینه کنیم و رویه ایجاد بشود که الگوی مناسبی به تولید کنندگان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: هدف گذاری برای کاهش هزینه تمام شده در دستور کار استو اقدامات لازم را انجام دادیم.

انتهای پیام/

پیمایش به بالا