آغاز به کار شرکت استارتاپی آچار به دست در مازندران/آموزش رایگان اشتغال زائی تضمینی

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران، هزینه ایجاد شغل برای هر نفر در کشور به صورت میانگین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

جالب اینجاست که با اختصاص این مقدار هزینه امکان تضمین مبنی بر پایدار بودن شغل هم وجود ندارد و ممکن است به راحتی این شغل از دست برود.

در استان مازندران مجموعه‌ای تحت عنوان آچار به دست با همکاری سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران بدون دریافت تسهیلات برای هر نفر ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون اقدام به ایجاد شغل کرده و از همه مهمتر اینکه افرادی که در این مجموعه مشغول فعالیت می‌شوند در حوزه تعمیر لوزام خانگی به درجه کارشناسی می‌رسند.

در ارتباط با اقدامات و تلاش‌های که در این مجموعه انجام شده است با  صابر کرمی عضو هیات مدیره شرکت آچار به دست گفت و گوی انجام دادیم که درباره روند فعالیت این مجموعه و اقداماتی که توسط سازمان بسیج علم و فناوری در استان مازندران انجام شده است بیشتر آشنا شویم.

وی با اعلام اینکه در مجموعه آچار به دست همه نوع تعمیرات لوزام خانگی با برندهای مختلف انجام می‌شود، تصریح کرد: در این مجموعه همه  نمایندگی همه نوع لوازم خانگی را در اختیار گرفتیم و به صورت یک جا خدمات تعیمرات این وسائل انجام می‌شود.

کرمی با اعلام اینکه در این مجموعه دانش بنیانی تلاش کردیم که زمینه دسترسی آسان مردم نمایندگی‌های لوزام خانگی را با همه امکانات فراهم کنیم، افزود: برای تامین نیرو برنامه ریزی کردیم که هر فرد جویایی کار و علاقمند به تکنولوژی را جذب کرده و آموزش‌های رایگان در اختیار این فرد علاقمند قرار گرفته و پس از اتمام دوره آموزشی زمینه جذب افراد را فراهم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در این مجموعه نسبت به آموزش افراد اقدام کرده و پس از اتمام دوره‌های آموزش فرد در مجموعه ما جذب کار می‌شود.

عضو هیأت مدیره شرکت آچار به دست درباره نحوه فعالیت این مجموعه، بیان کرد: افرادی که تقاضا تعمیر لوازم خانگی دارند پس از درخواست از شرکت نسبت به اعزام کارشناس فنی و تامین نیازمندی‌های لوزام مورد نیاز اقدام می‌کند.

وی ادامه داد:به لحاظ دانش فنی که مجموعه ما در اختیار دارد بسیاری از لوازم جانبی وسائل خانگی را تعمیر می‌کنیم و به ندرت ممکن است نسبت به تعویض قطعات اقدام کنیم، از طرفی هزینه تعمیر در مجموعه ما به دلیل فعالیت دانش بنیانی بسیار پایین و مبتنی بر دانش روز است.

کرمی ادامه داد: به عنوان نمونه برد تلویزیون مشتری که درخواست تعمیر داشته توسط کارشناس تشخیص داده شده است که نیاز به تعمیر دارد نه تنها نسبت به تعمیر برد اقدام می‌کنیم حتی ۶ ماه هم محصول تعمیراتی را ضمانت می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر با تعدادی سرویس‎کار در سطح استان مازندران با مجموعه آچار به دست مشغول کار هستند، افزود:هدف گذاری برای گسترش کار را در دستور کار داریم که بنا داریم سروهای مجموعه را تقویت کنیم و هدف گذاری برای توسعه فعالیت درسراسر کشور را در برنامه تعریف شده شرکت پیش بینی کردیم.

عضو هیأت مدیره آچار به دست با اعلام اینکه ۱۰ نیروی متخصص در مجموعه ما پیشتیبانی اقدامات فنی را انجام می‌دهند، گفت: ۵۴ نیروی سرویس کار در سطح استان مازندران مشغول کار شدند که این افراد پس از دریافت مباحث آموزشی ما مشغول فعالیت شدند.

وی در ارتباط با شرایط سنی افرادی که قرار است در مجموعه مشغول کار شوند، گفت: تنها ملاک اصلی ما علاقمندی افراد به فعالیت در حوزه تکنولوژی است و شرایط خاصی سنی و تحصیلی را ملاک جذب افراد قرار ندادیم.

کرمی با اعلام اینکه در حال حاضر فعالیت ما در کل استان مازندران آغاز شده است، گفت: برخی افرادی که با مجموعه ما کار می‌کنند دانشجو هستند یا هنوز کارت پایان خدمت ندارند.

وی اضافه کرد: افرادی که آموزش رایگان دریافت کردند یک سال با مجموعه ما همکاری می‌کنند ما معتقد هستیم که فردی به شما آموزش می‌دهد، احترام می‌گذارد و کار را هم تضمین می‌کند دلیل برای عدم همکاری پس از اتمام دوره آموزشی ندارد.

عضو هیأت مدیره آچار به دست با اعلام اینکه بنده آموزش اولیه را کره جنوبی دیدم، گفت: شرکتی که بنده را به کره جنوبی اعزام کرده از من تعهد گرفت که باید ۱۸ ماه با آنها پس از برگشت از کره جنوبی کار کنم اما من دو سال بعد هم با همان مجموعه کار کردم.

وی با اعلام اینکه پیش از شیوع کرونا آموزش‌های ما حضوری بوده، افزود: در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی به صورت آنلاین دو مرحله برگزار می‌شود و مرحله سوم که کار آموزی است با سرویس کارهای ما برای نصب و تعمیر اعزام می‌شوند در شرایط فعلی به صورت غیر حضوری دوره‌ها برگزار می‌شود.

کرمی با اشاره به خروج شرکت‌های کره‌ای از کشور ما بیان کرد: فرصت عدم حضور این شرکت‌ها در کشور را به فرصت تبدیل کردیم و با جذب استعدادها و نیروها این خلاء را پرکردیم.

یکی از اقدامات اثرگذار بسیج علمی و پژوهشی در استان مازندران حمایت از طر‌ح‌های نخبگانی است که این مجموعه قرار است در مجموعه سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران فعالیت کاری خویش را آغاز کند.

پیمایش به بالا