اختتامیه همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دهه فجر برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمد علی دیانی در جمع خبرنگاران در ارتباط با برگزاری این همایش اظهار کرد: این همایش به کوشش موسسه فرهنگی قرآنی عترت پیامبر اعظم ساری و همراهی بیش از ۶۰ مرکز علمی و نهاد اجرائی به ریاست استاندار مازندران از اواخر تابستان آغاز به کار کرده است.

ئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری و دبیر نخستین همایش ملی« مازندران شناسی و الگوی اسلامی پیشرفت» با اشاره به این‌که در این همایش ملی از ظرفیت‌های علمی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی کشور بهره خواهیم گرفت، بیان کرد: تلاش خواهیم کرد یک رویداد مهم علمی فاخر در شأن دیار علویان را با همکاری نهادهای علمی و فرهنگی برگزار کنیم.

 

وی بابیان اینکه ماهیت اصلی این همایش به ترسیم و تدوین الگوی اسلامی پیشرفت، مربوط و معطوف است، اظهار کرد: فرآیند دریافت مقالات از نیمه نخست مهرماه آغاز و تا دهم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام دیانی بابیان این‌که رویکرد اصلی مؤسسه در این طرح، توجه به مباحث علمی و پژوهشی است، خاطرنشان کرد: کلیه فرآیند دریافت مقالات از طریق سایت مخصوص این همایش صورت خواهد پذیرفت.

 

وی بابیان اینکه آسیب‌شناسی وضع موجود مازندران در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی و هنری و شناسایی موانع، چالش‌ها و محدودیت‌های موجود در مسیر پیشرفت استان مازندران یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است، گفت: ارائه راهکارهای مفید و علمی در جهت رفع موانع و محدودیت‌های موجود در مسیر پیشرفت استان مازندران نیز در سیر برگزاری این همایش موردتوجه است.

 

حجت‌الاسلام دیانی تاریخ، فرهنگ و هنر مازندران،  آسیب­ شناسی مطالعات انجام‌شده در تاریخ، فرهنگ و هنر مازندران و مازندران و ترسیم الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت را محورهای این همایش برشمرد و افزود: زمان برگزاری این همایش بهمن‌ماه امسال اطلاع‌رسانی شده و با توجه به شیوع کرونا در حال حاضر برنامه‌ریزی ما برگزاری به‌صورت مجازی است.

 

وی همچنین از حضور چهره‌های شاخص علمی در کمیته علمی این همایش ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ نفر از اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور و مازندران عضو کمیته علمی این رویداد مهم هستند.

 

پیمایش به بالا