جذب هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان نکا در طرح شهاب

 

 

محمد محمدپور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار علم و فناوری خبر از برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن این طرح در سراسر کشور داده است.

وی با اعلام اینکه در طرح شهاب از ظرفیت نخبگان دانش آموزی و دانشجو برای برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در پایگاه‌های علمی بسیج استفاده می‌کنیم،تصریح کرد: این طرح برای نخستین بار در شهرستان نکا اجرای و مورد استقبال دانش آموزان این شهرستان قرار گرفته است.

مجری طرح شهاب با اعلام اینکه از زمان شروع طرح تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان از ظرفیت کلاس‌های طرح شهاب بهره‌بردند، افزود: برنامه ریزی برای عملیاتی کردن  این  طرح در مرکز استان در دستور کار قرار گرفته و مراحل مقدماتی آن به زودی در ساری اجرایی می‌شود.

وی با اعلام اینکه این افراد در رشته‌های رباتیک، ریاضی،زبان،چرتکه، ریاضی آسان،آموزش کامپیوتر، فیزیک و  شیمی در حال برگزاری است، گفت: در ایام تابستان برگزاری کلاس‌های نقاشی، عربی، هنرهای دستی، قرآن، خیاطی برگزار شده است.

محمدپور در پاسخ به این سؤوال که میزان هزینه دریافتی از خانواده دانش آموزان برابر با شهریه‌های مصوب اعلام شده است، گفت: هزینه‌ها بسیار کمتر از مبالغ شده مصوب است و شرکت دانش آموزان به دلیل کیفت مناسب مباحث آموزشی است، به دلیل افزایش کیفت برگزاری کلاس‌ها در مدراس به دانش آموزان اعلام می‌شود که از ظرفیت این کلاس‌ها برای تقویت بنیه آموزشی استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه اولویت اول ما کیفت کار است، گفت: برای استعدادهای برتر کلاس‌های رایگان برگزار می‌شود که تاکنون ۱۵ نفر از ظرفیت این کلاس‌ها استفاده می‌کنند.

مجری طرح شهاب با اعلام اینکه برای پذیرش دانش آموزان در کلاس‌های استعداد برتر آزمون ورودی برگزار می‌شود، یادآور شد: این آزمون در طول سال در دستور کار برنامه‌های آموزشگاه برگزار شود.

وی در ارتباط با اجرای این طرح در مرکز استان، یادآور شد: اقدامات اولیه برای برگزاری کلاس‌ها انجام شده و این کلاس‌ها قرار است از ۱۰ آذر ماه برگزار شود.

محمدپور با اعلام اینکه این ظرح از شهرستان نکا شروع شده و قرار است به صورت ملی پیگیری شود، افزود: بر اساس صحبتی که با مسؤولان ملی بسیج علمی و پژوهشی داشتیم مقرر شد که این طرح به صورت ملی و در سراسر کشور برگزار شود.

وی در پاسخ به این سؤوال که آیا این طرح با فرمتی که در نکا اجرا می‌شود، قابل عملیاتی شدن در کل کشور است، بیان کرد: اساتید را از بین دانشجوان، فارغ التحصیلان و دانش آموزان نخبه انتخاب می‌کنیم، یکی از اهداف این طرح ایجاد  اشتغال برای نخبگانی که به هر دلیل زمینه جذب آنها فراهم نشده است.

مجری طرح شهاب استان در پاسخ به این سؤوال که کیفت کلاس‌های آموزشی  با توجه به اینکه از نخبگان و دانش آموزانی که تازه پای کار آمدند استفاده می‌شود، کاهش پیدا نمی‌کند، یادآور شد: این موضوع در نظر سنجی انجام شده از خانواده‌ها مورد بررسی قرار گرفته که همه افراد شرکت کننده در این نظرسنجی نسبت به عملکرد اساتید رضایت داشتند.

وی با اعلام اینکه بسیاری از اساتید این مراکز دارای انگیزه و به روز هستند، بیان کرد: بسیاری از ابهاماتی که در بحث انتخاب رشته وجود دارد توسط این نخبه‌ها رفع می‌شود.

مجری طرح شهاب در پاسخ به این سؤوال که آیا این اقدام شما در ابتدا مورد مخالفت مدیران شهرستانی قرار گرفته بود، بیان کرد: در ابتدا با چالش‌های مواجه شده بودیم اما در حال حاضر باتوجه به موفقیت طرح همان سازمان‌های مخالف در کنار ما قرار گرفته و قول مساعد برای همکاری داده‌اند.

وی با اشاره به همکاری که با آموزش و پرورش داریم، گفت: مسؤولان آموزش و پرورش نکا به مدارس دولتی و غیر دولتی خواستار همکاری برای اجرای این طرح شده است.

محمدپور خاطر نشان کرد: خود مدیران مدارس با این طرح همکاری نمی‌کنند.

وی با اعلام اینکه برای برگزاری کلاس‌ها با محدویت مکانی مواجه هستیم، بیان کرد: استیجاری بودن مکان یکی از چالش‌های ما هست و باید به سمتی حرکت کنیم که مکان ثابت در اختیار داشته باشیم.

انتهای پیام/

پیمایش به بالا