پاک کننده الکترونیکی آلاینده میکروبی دست در مازندران ساخته شد

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران،  طرح‌های مهدی حسن پور در گذشته مورد حمایت این مجموعه قرار گرفته است.

این نخبه مازندران در آخرین اقدامات خویش موفق به ساخت پاک کننده الکترونیکی آلاینده میکروبی دست شده است.

مهدی حسن پور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: در مرکز درمانی برای انجام هر کاری نیاز به ضدعفونی کردن دست است.

وی با اعلام اینکه در مراکز بیمارستانی و درمانی برای ضدعفونی کردن دست از محلول‌های شیمیایی استفاده می‌شود، افزود: استفاده از این محلول‌ها ممکن است تبعات خاصی برای پوست دست داشته باشد.

این نخبه مازندرانی خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکلات و کاهش هزینه و افزایش میکروب کشی دستگاهی با استفاده از تکنولوژی پلاسما امکان از بین بردن میکروب‌ها را فراهم می کند.

حسن پور درباره کارکرد این دستگاه گفت: فرکانسی خاصی از پلاسما سرد توسط این دستگاه منتشر شده که با نزدیک شدن پوست دست به آن امواج و پلاسما با استفاده از اوزون، یوی و الکترون‌های که تولید می‌کند با سرعتی که با فرکانس خاص تعیین می‌شود، باکتری‌های دست را کاملا از بین می‌برد.

وی در پاسخ به این سؤوال که تشعشعات این دستگاه برای بدن مضر نیست، گفت: نه، پوست دست به مدت ۱۵ ثانیه تست شده و ضرری ندارد، در مدت ۱۵ ثانیه همه میکروب‌ها از بین می‌رود.

این نخبه مازندرانی با اعلام اینکه تاییده اولیه برای ساخت دستگاه در یافت شده است، افزود: برای تایید رسمی پیگیر مراحل اداری هستیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از استان مازندران این نخبه مازندران پیش از این موفق به ساخت تخته پاک کن با قابلیت تعویض لایه تمیز کننده شد( اینجا بخوانید)

پیمایش به بالا