افتتاح دفتر پایگاه علمی سواکوه شمالی زمینه ساز توسعه  فعالیت نخبگانی در این منطقه می‌شود

 

 

 

طاهره گرگانی فیروزجائی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار علم و فناوری مازندران در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده و اقداماتی که توسط پایگاه علمی انجام شده و حساسیتی که متولیان امر سازمان بسیج علمی برای توسعه فعالیت دفتر در این شهرستان داشتند، اظهار کرد: در این منطقه از استان با کمبود فضای های آموزشی کلاس‌های فوق برنامه مواجه بودیم.

وی با اعلام اینکه در برخی از رشته‌های علاقمندی به برگزاری کلاس وجود داشته است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده دوره‌های مختلف آموزش کامپیوتر در این شهرستان برگزار شده است.

مسئول پایگاه علمی پژوهشی سوادکوه شمالی خاطر نشان کرد: این کلاس مورد توجه خانواده‌ها و دانش آموزان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری این کلاس‌ها به صورت رایگان بوده و تلاش کردیم از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان برجسته علمی استفاده کنیم.

گرگانی با اعلام اینکه نیاز سنجی برای برگزاری کلاس‌های تقویتی را  در دستور کار خویش قرار دادیم، افزود: کلاس‌های آموزشی ریاضی،فیزیک، کامپیوتر و شیمی پس از افتتاح دفتر به صورت مرتب برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، گفت: نخبگان بسیاری در سطح شهرستان حضور دارند که شناسایی و جذب آن در مرحله بعدی فعالیت این دفتر قرار داشته و کمک به این افراد برای ارائه طرح‌های نخبگانی و معرفی آن به استان برای دریافت کمک‌های مالی را در پروسه کار مجموعه قرار دادیم.

گرگانی خاطر نشان کرد: یکی از نیازهای جدی این روزهای جوانان داشتن مهارت برای جذب در بازار کار است که تلاش داریم برنامه‌های آموزشی در غالب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را به صورت فراگیر در سطح شهرستان آموزش دهیم.

وی با اعلام اینکه کلاس‌های کامپیوتر در گذشته با وجود کمبود امکانات مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: با توجه به مکانی که در اختیار گرفتیم، میزان مراجعات به این مراکز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری در سطح استان مازندران ۲۵ پایگاه علمی سازمان بسیج علمی و فناوری استان مازندران فعال شده است.

فعالیت پایگاه‌های علمی علاوه بر شهرستان‌ها در سه شهر مازندران توسعه پیدا کرده است.

بنا بر اظهارات محمد هادی موذن در حال حاضر بیش از هزار نفر در تابستان سال جاری به این مراکز در سطح استان مراجعه کردند که بیشترین مراجعه مربوط به پایگاه علمی شهرستان نکا بوده است.

انتهای پیام/

پیمایش به بالا