حساسیت‌های رهبر انقلاب برای حمایت از نخبگان قابل تقدیر و تکریم است

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی مازندران حسین بهبودی که در سال ۹۵ موفق به کسب طلای فیزیک المیپاد کشوری شده در گفت و گو با خبرنگار علم و فناوری از استان مازندران در پاسخ به این سؤوال که چرا مدال طلای خودتان را تقدیم رهبری کردید، اظهار کرد: ابراز ارادت به مقام معظم رهبری است.

وی با اعلام اینکه قبل از برگزاری مسابقات المپیاد نیت کردم که در صورت دریافت مدال، آن را تقدیم مقام معظم رهبری می‌کنم، افزود: در سال ۹۵ موفق به کسب مدال طلای کشوری شدم.

این نخبه علمی کشور دلیل تقدیم مدال را بنده با این اقدام می‌خواهم اعلام کنم که نخبه‌ها این کشور پای آرمان‌های امام راحل ایستاده‌اند و علاقه شدیدی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

وی یادآور شد: به جهت دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری در حمایت از نخبگان علمی در کشور دارند و حساسیت‌های که ایشان برای حمایت از ظرفیت‌های علمی کشور دارند بنده را مجاب کرده است که این مدال را تقدیم مقام معظم رهبری کنم.

بهبودی در پاسخ به این سؤوال که آیا با توصیه‌ای خاصی این تصمیم را گرفته‌اید، افزود: بنده با شناخت کامل و کافی تصمیم گرفتم و بسیار از این موضوع خرسندم.

وی با اعلام اینکه یکی از دلایل بنده همان حساسیت‌های که ایشان نسبت به جامعه نخبه کشور در راستای حمایت از تولید داخل دارند بنده را مجاب به این تصمیم گیری کرده است، افزود: فکر کنم همین موضوع کافی باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که میزان حمایت‌های مسؤولان اجرای کشور از نخبه‌ها را چه طور ارزیابی می‌کنید، افزود: حمایت‌های چندان زیاد نیست، ما می‌خواهیم با تقدیم مدال طعم شیرین موفقیت را به رهبر انقلاب اسلامی بچشانیم و از رهبر انقلاب اسلامی ایران درخواست داریم که به مسؤولان اجرایی کشور در راستای حمایت از نخبگان تذکر بدهند.

بهبودی با اعلام اینکه بنیاد ملی نخبگان در راستای حمایت از نخبگان باید تلاش بیشتری انجام دهد، افزود: عدالت آموزشی در کشور وجود نداردو همین موضوع باعث می‌شود که ظرفیت‌های علمی شهرستان چندان دیده نشود و همین موضوع برای بنده که اهل تهران هستم  چندان رضایت بخش نیست.

این دارنده مدال طلای المپیاد دانش آموزی با اعلام اینکه از رهبر انقلاب اسلامی ایران درخواست حمایت از نخبگان را دارم، افزود: در راستای حمایت از نخبگان کشور به سرمنزل مقصود به لحاظ علمی می‌رسد.

وی در پاسخ به این سؤوال که آیا شما هم برخی از نخبگان که مهاجرت کردند، برنامه‌ای برای حضور در کشورهای خارجی را دارید، گفت: بنده با وجود هم ناعدالتی‌های آموزشی توانستم در این کشور گلیمم را از آب بیرون بکشم پس اعتقاد دارم که پیشرفت من در همین کشور رقم می‌خورد و دوست دارم طعم موفقیت‌های بنده را هم وطنان من بچشند و آن را تقدیم به مردم ایران می‌کنم.

پیمایش به بالا