بازدید مسؤول سازمان بسیج علمی مازندران از بزرگترین واحد تولیدی لوزام خانگی کشور/گام بلند سازمان بسیج علمی برای رفع مشکلات علمی واحدهای تولیدی

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران، تعدادی از نخبگان این سازمان از مجموعه تولیدی لوازم خانگی بازدید کردند.

 محمد هادی موذن مسؤول سازمان بسیج علمی مازندران درباره بازدید و توافقات انجام شده اظهار کرد: این بازدید به منظور آشنایی بیشتر با مشکلات و معضلات یکی از بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی در کشور بوده است.

وی با اشاره به همکاری که رئیس هیأت مدیره، مدیر کارخانه و مسؤول طرح تحقیق و توسعه این مجموعه با سازمان بسیج علمی مازندران داشتند،افزود: شاهد نهایت همکاری در این بازدید بودیم.

مسؤول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران، خاطر نشان کرد: هدف بازدید ما رفع برخی از مشکلات این کارخانه به جهت ظرفیت علمی که سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران دارد، بوده است.

وی اضافه کرد: در بررسی‌ها اولیه مشخص شده است که برخی از قطعات این مجموعه با وجود توان تولید داخل از خارج وارد می‌شود.

موذن یادآور شد: بخش تامین مواد اولیه در صورت توان تولید نسبت به ساخت و تولید آن اقدام شود و اگر زمینه تولید فراهم نشده است با توجه به ظرفیت علمی که وجود دارد امکان جایگزین قطعه در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: رایزنی در ارتباط با تغییر طراحی یخچال‌های تولید شده و برنامه ریزی برای ایجاد تغییر  در بردهای تولیدی یخچال از دیگر مسائل مطرح شده در این بازدید بوده است.

مسؤول بسیج علمی و پژوهشی مازندران خاطر نشان کرد: بازنگری در خطوط تولید با توجه به قدیمی بودن پروسه تولید از دیگر مباحث مطرح شده در این بازدید بوده است.

وی اضافه کرد: در صورت بازنگری در نحوه تولید امکان استفاده بهینه از منابع انرژی فراهم می‌شود و زمینه کاهش مصرف مواد اولیه در صنعت یخچال سازی می‌شود.

موذن خاطر نشان کرد: مدیر این مجموعه خواستار ورود سازمان بسیج علمی در کمک به این واحد تولیدی در حوزه  تکنولوژی شده است.

وی در پاسخ به این سؤوال که با چه پشتوانه علمی برای حل معضل این کارخانه ورود پیدا کرده‌اید، گفت: سازمان بسیج علمی سابقه بسیار طولانی در جذب و حمایت از نخبگان کشور دارد و در استان مازندران بیش از ۱۰ سال فعالیت این مجموعه آغاز شده و به جهت حمایت‌های مناسبی که از نخبگان داشته پشتوانه علمی بسیار قوی و ارتباط بسیار مناسبی با نخبگان دارد.

موذن یادآور شد: سازمان بسیج علمی به صورت جدی برای حل معضلات استانی  و کشور ورود پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه برای داشتن پشتوانه علمی مجموعه بسیج علمی برنامه ریزی مدونی را در دستور کار خویش قرار داده است، گفت: در ابتدا نسبت به شناسایی و جذب نخبگان اقدام کردیم، پس از آن بحث حمایت‌های مادی و معنوی را اجرایی کرده و پس از برنامه ریزی برای تبدیل طرح‌ها به ایده و پس از آن راه اندازی  واحدهای تولیدی بر پایه دانش علمی را آغاز کردیم و حمایت از چندین شرکت دانش بنیان در حال انجام است.

موذن اضافه کرد: برخی از نخبگانی که در این سازمان حمایت شده است در حال حاضر برای شرکت‌های خودرو سازی کشور قطعه تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: نخبگان از حمایت‌های ۱۰ ساله سازمان بسیج علمی کشور برخوردار است، البته استعدادهای داشتند اما برای ورود به فعالیت حرفه‌ای از سازمان بسیج علمی آغاز کرده و بسیج این زمینه را فراهم کرده است.

مسؤول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران خاطر نشان کرد: وظیفه این سازمان حمایت از انقلاب اسلامی است، در جنگ اقتصادی که دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران آغاز کرده وظیفه ما حمایت از ظرفیت‌های علمی برای مقابله همه جانبه با دشمن است.

وی اضافه کرد: هدف ما کمک به چرخه تولید و بهینه کردن فضای آن که بتوانیم در فضای رقابتی بمانیم و نیازمندی‌های کشور را تامین کنیم.

موذن در ارتباط با نتیجه بازدیدها، بیان کرد: برخی از مسائل مشکلاتی که وجود داشته را یادداشت کرده و مقرر شد که شرکت لیست کامل از احتیاجات و نیازمندی‌های خویش را در اختیار ما قرار داده  و نیازمندی‌ها به نخبگان و ظرفیت‌های علمی اعلام شود.

وی اضافه کرد: سازمان بسیج علمی و پژوهشی حلقه وصل بین شرکت‌های تولیدی و دانشگاه‌های صنعتی استان، نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان است.

موذن در پایان گفت: در گام اولیه برای رفع مشکل این واحد صنعتی با تعدادی از دانشگاه‌های تراز اول استان مذاکره انجام شده و به ما اعلام کردند که اگر موارد و مشکلات در اختیار دانشگاه قرار گیرد برای برون رفت از موانع تولید ورود پیدا می‌کنند.

پیمایش به بالا