نخستین کارگاه آموزشی تبدیل ایده تا محصول در مازندران برگزار می‌شود/ ارائه کد تخفیف ویژه اعضای سازمان بسیج علمی مازندران

احسان مرزبان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار علم و فناوری از استان مازندران، اظهار کرد: کارگاه ایده تا محصول در استان برای تقویت بنیه‌های علمی مخترعان جوان استان جهت تبدیل کردن ایده به پدیده برگزار می‌شود.

وی دلیل برگزاری این دوره را آموزش مخترعان جوان برای تبدیل اخترعات به پدیده عنوان کرد و گفت: برنامه ما یک ساله بوده و با برگزاری این دوره از کارگاه‌ها آغاز می‌شود.

مرزبان خاطر نشان کرد: در این دوره نخبگان  از نظر ذهنی برای ایده پروری آماده شده و به خودباوری و خودشناسی رسیده و روی المان‌های موفقیت و بررسی پارامترهای که ایده‌ها سریعتر به پدیده تبدیل شود بحث می‌شود.

دبیر برگزاری کارگاه آموزشی ایده تا محصول استان مازندران خاطر نشان کرد: در این کارگاه تلاش می‌کنیم نقشه‌های ذهنی نخبگان را پرورش داده و به دلیل تقویت بنیه آموزش زمینه ایجاد نقشه‌های ذهنی جدیدتری فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: در این دوره آموزشی نرم افزارهای نقشه ذهنی ارائه می‌شود.

مرزبان با اعلام اینکه در روز دوم کارگاه  آموزش تکنیک‌های ایده پردازی در دستور کار است، افزود: تلاش می‌کنیم در این کارگاه خروجی ایده برای هر یکی از شرکت کنندگان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در کارگاه روز دوم بحث مالکیت معنوی و ثبت اختراع  بین‌المللی هم مطرح می‌شود.

مرزبان در تشریح برنامه‌های روز سوم کارگاه گفت: موضوعات مربوط به عصر انقلاب صنعتی چهارم یعنی عصر حاضر، تمرکز بر روی این موضوع به این جهت داری حساسیت است که نخبگان باید متناسب با نیاز روز و پیشرفت‌های علمی برنامه داشته باشند، در این کارگاه تلاش داریم که ایده‌ها و افکار نخبگان را جهت دهی کنیم.

وی بیان کرد: به شرکت کنندگان در این کارگاه به شرکت کنندگان نیازهای شغلی سال ۲۰۲۰ را ارائه می‌دهیم و نخبگان برای موفقیت در این سال‌های متناسب با نیازهای شغلی برنامه‌ ریزی مدونی داشته باشند.

دبیر برگزاری کارگاه آموزشی ایده تا محصول خاطر نشان کرد: در این کارگاه به یک سری از ایده‌ها و جهت می‌رسیم و در تداوم برگزاری این کارگاه‌ها دوره‌های برای راه‌اندازی،مسائل مالی و برندینگ کسب کار  به صورت هدفمند از ظرفیت اساتید کشور استفاده کنیم.

وی یادآور شد: برای این کارگاه دکتر شفقی مدیر برنامه‌ریزی و استراتژیک هماهنگی فدارسیون جهانی مخترعان هستند که خودشان از مشاوران چندین هلدینگ بین‌المللی بوده و داری چندین مدال جهانی است استفاده کردیم.

وی در ارتباط با ظرفیت کلاس و محدودیت سنی شرکت کنندگان، گفت: محدویت سنی خاصی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته نشده ولی امکان حضور نخبگان از دبیرستان به بالا در این دوره‌ها فراهم بوده و ظرفیت کلاس‌های ما هم ۱۰۰ نفره هست و در حال حاضر ۷۰ نفر ثبت نام کردند.

مرزبان با اشاره به همکاری سازمان بسیج علمی مازندران در کمک به برگزاری این دوره از آموزشی از کد تخفیف ۲۵ درصدی برای اعضای سازمان بسیج علمی مازندران خبر داد.

پیمایش به بالا