دانشگاه علوم کشاورزی ساری و سازمان جغرافیایی ارتش تفاهمنامه همکاری امضاء کردند

455705413 76717  به گزارش  روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهش استان مازندران به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از استان مازندران، دانشگاه علوم کشاورزی ساری و سازمان جفرافیای ارتش جمهوری اسلامی ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

مهدی مدیری در حاشیه انعقاد این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری از استان مازندران، اظهار کرد: برنامه داریم که از  ظرفیت و توانمندی‌های مشترک دو مرکز برای توسعه بخش کشاورزی در استان مازندران استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری یکی از بزرگترین مرکز علمی تخصصی کشور است، تصریح کرد: در سازمان جغرافیایی کشور هم به لحاظ توانمندی اطلاعات مکانی، تصاویر ماهواره‌ای ، تصویر براداری هوایی و نقشه‌های موجود و اقدامات میدانی که در حوزه مختلف انجام می‌شود با هم افزایی این دو مرکز شرایط بهره بردرای بهینه از سرزمین و ارتقاء دانش تولید کشاورزی، حفاظت و حراست از محیط زیست و حفظ آن برای نسل‌های آینده اقدام شود.

مدیری در پاسخ به این سئووال که آیا این تفاهمنامه در سایر استان‌های منعقد شده است، افزود: در حوزه تخصصی علوم کشاورزی و منابع طبیعی برای نخستین بار انجام می‌شود.

رئیس سازمان جغرافیایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: با توجه به توانمندی‌های که در دانشگاه کشاورزی ساری وجود دارد، امکان الگو سازی و مدل سازی مناسب کشاورزی در این مرکز وجود دارد.

**توسعه کشاورزی فوق مدرن

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری  در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به نیازهای اطلاعاتی که دانشگاه با توجه به ماموریت‌های اساسی خودش در آینده به آن نیاز دارد امضا شده است.

اسدالله تیموری خاطر نشان کرد: کشاورزی هوشمند و فوق دقیق یکی از مواردی است که در تمام دنیا تولید کنندگان بخش کشاورزی به این سمت گرایش پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاهیان به سمت و سوی کشاورزی فوق مدرن نرفتند و عدم نگرش  به این موضوعات باعث شده که کشاورزی کلاسیک و سنتی در کشور ادامه پیدا کند.

**راه‌اندازی رشته جدید در دانشگاه کشاورزی ساری

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری اضافه کرد: ابراز‌های مناسبی در دنیا برای توسعه بخش کشاورزی وجود دارد که با تفاهمنامه امضا شده بین سازمان جغرافیایی کشور و این دانشگاه و منابع اطلاعاتی مناسبی که این سازمان در اختیار ما قرار می‌دهد می‌توانیم تحلیل درست و مناسبی از ظرفیت و توانمندی‌های استان مازندران داشته باشیم و این موضوع را در کشور به صورت جدی الگو سازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از استان مازندران اسدالله تیموری در ادامه از راه اندازی رشته کشاورزی فضا پایه در این دانشگاه خبر داده است.

پیمایش به بالا