مسئولان استانی اهتمامی به خرید محصولات نخبگان ایرانی ندارند

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی و پژوهشی  محمد هادی موذن در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسب هفته پژوهش، اظهار کرد: ظرفیت‌های علمی بسیار زیادی در مجموعه سازمان وجود دارد.

وی با اعلام اینکه ظرفیت‌های بسیار مناسب علمی در این مجموعه که از سال ۸۷ تاکنون در استان تشکیل شده است وجود دارد، تصریح کرد: همه تلاش ما این بود که در این مجموعه نسبت به رفع نیازمندی‌های استان مازندران و کشور اقدام کنیم و به موفقیت‌های مناسبی دسترسی پیدا کردیم.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران خاطر نشان کرد: این مجموعه در راستای حمایت از نخبگان استان از هزار و ۹۰۰ طرح حمایت کرده و بسیاری از طرح‌ها در راستای رفع نیازمندی‌های استان مازندران ایجاد شده است.

وی با اعلام اینکه در دو سال اخیر پنج طرح نخبگانی مازندران در سطح ملی مطرح شده و دو طرح از این پنج طرح برای نخستین بار در جهان تولید و از ایده تبدیل به پدیده شده است، گفت: پتانسیل مناسبی در استان مازندران وجود دارد.

موذن با اعلام اینکه بسیاری از نخبگان مازندرانی که با بسیج علمی و پژوهشی در حال همکاری هستند، دعوتنامه‌های معتر دانشگاه‌های خارج از کشور را نپذیرفتند،یادآور شد: این نخبه‌ها در استان مازندران و کشور ماندند و در حال تلاش برای تبدیل ایده به پدیده هستند.

وی اضافه کرد: مشکل جدی که در استان مازندران وجود دارد عدم حمایت مسئولان استانی از طرح‌ها و ایده‌های نخبگانی است.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران، یادآور شد: مسئولان استانی نسبت به خرید طرح‌های نخبگانی اقدام نمی‌کنند در صورتی که نمونه مشابه کالاهای که در استان تولید می شود را خریداری می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: چرا باید کالای که در استان مازندران توسط نخبگان تولید شده مورد پذیرش مدیران و مسئولان استانی قرار نگیرد و همان کالا از خارج کشور وارد شود.

موذن با اعلام اینکه بازار کالاهای تولید نخبگانی مازندران در استان و کشور بازار دارد، افزود: اهتمام به خرید توسط مسئولان استان وجود ندارد و انتظار داریم که نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این بخش به کمک نخبگان استان بیاید و ساز و کاری تعریف کند که از ظرفیت نخبگان استاده مناسب تر شود.

وی با اعلام اینکه جوانان ما به ندای رهبر انقلاب اسلامی گوش دادند، گفت: اهتمامی انجام شود که ایده‌های تبدیل شده به پدیده نخگبان استان مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد.

پیمایش به بالا