با حمایت سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران:طرح تولید کاغذ گلاسه با تکنولوژی ایرانی در آستانه بهره برداری قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران رحمان پیله‌کوهی در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار علم و فناوری مازندران اظهار کرد: این دستگاه مشابه داخلی و خارجی ندارد.

وی با اعلام اینکه محصول تولیدی این دستگاه هم حتی در داخل کشور تولید نمی‌شود، افزود: نمونه‌های کاغذ پوشش دار هم توسط واحدهای تولید کاغذ تولید نمی‌شود.

این مخترع مازندرانی خاطر نشان کرد: پس از ساخت دستگاه با مراجعه به ارگان‌ها و نهادها موفق به دریافت حمایت نشدیم.

پیله کوهی با اعلام اینکه نمونه محصول تولیدی دستگاه ما با مشابه خارجی برابر کرده و حتی با قابلیت‌های مناسب تری  دارد، گفت: بسیاری از واحدهای تولید کاغذ نسبت به خرید کاغذ اقدام کرده ولی حاضر به خرید این دستگاه نیستند.

وی اضافه کرد: بنده ایده داده بودم برای کاغذهای یک رو سفید مقوا و روزنامه مستقیم کاغذهای قهوه‌ای را با این روش سطح آن را سفید کرده و پوشش مناسب ایجاد کرده و برای صنایع بسته بندی استفاده شود.

این نخبه مازندران اضافه کرد: حتی کاغذ سفید دسته اول هم قابل گلاسه شدن بوده، که در نمایشگاه‌ها قابل استفاده است، با توجه به همه این قابلیت‌ها ایده و دستگاه آن در کشور وجود از گذشته وجود نداشته و زمانی که ما نسبت به ساخت این دستگاه اقدام کردیم مورد حمایت جدی قرار نگرفتیم.

پیله‌کوهی با اعلام اینکه پس از انتشار این خبر در خبرگزاری علم و فناوری یکی از واحدهای تولیدی در اصفهان برای دریافت نمونه صحبت‌های اولیه با من انجام داده است، افزود: مقدمات اولیه برای فروش این تکنولوژی صورت گرفته و اگر به نتایج مطلوب برسیم برای نخستین بار کاغذ گلاسه در کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های ناموفق این شرکت برای تولید این نوع کاغذ توسط شرکاء چینی، گفت: فرمول ساخت خریداری شده در چین توسط این شرکت منجر به تولید کاغذ مناسب گلاسه نشده و حتی نمونه تولیدی قابل استفاده در صنایع بسته بندی نیست.

این نخبه مازندرانی اضافه کرد: با راه اندازی این خط تولید نیاز کشور به مواد اولیه کاغذ گلاسه رفع می‌شود.

پیله کوهی با اعلام اینکه خط تولید این واحد نیاز به سرمایه اولیه مناسب دارد که بنده به لحاظ مالی شرایط آن را ندارم، گفت: این مجموعه با در کنار هم قرار گرفتن سایر واحدهای تولیدی می‌تواند گام موثری در تولید کاغذ کشور بردارد.

وی یادآور شد: این دستگاه قادر به تولید کاغذ گلاسه از خط تولید و کاغذهای بازیافتی است که بستگی به نیاز بازار می‌توانیم خط تولید را تغییر دهیم.

این نخبه مازندران گفت: صنعت و تکنولوژی کاغذ گلاسه در کشور وجود دارد و در حال حاضر با توجه به قابلیت‌های که وجود دارد انتظار هست که متولیان بخش تولید نسبت به حمایت از این طرح اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از مازندران اطلاعات این طرح برای اولین بار از این رسانه منتشر شده است، پس از انتشار موفقیت این نخبه یکی از واحدهای تولیدی در اصفهان خواستار همکاری با رحمان پیله کوهی نخبه مازندرانی شد.

طرح تولید کاغذ قابل استفاده در صنایع بسته بندی پس از معرفی توسط این نخبه مازندران مورد حمایت بسیج علمی و پژوهشی مازندران قرار گرفته است.

این نخبه مازندران با حمایت‌های معنوی بسیج مازندران در چندین نمایشگاه ملی و بین‌المللی حضور پیدا کرده است.

پیمایش به بالا