دریافت هرگونه وجه به غیر از پول بیمه و کتاب از اولیای دانش آموزان ممنوع است

دریافت هرگونه وجه به غیر از پول بیمه و کتاب از اولیای دانش‌آموزان ممنوع است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران ، با آغاز فصل بازگشایی مدارس شاهد دریافت وجه اجباری از خانواده‌ها برای کمک به مدرسه هستیم که البته این پدیده در زمان دریافت کارنامه‌ بیشتر مطرح میشود، به‌طوری‌که مدیران مدارس در صورت دریافت وجه مشخص به دانش‌آموزان کارنامه می‌دهند.

با وجود اینکه این موضوع همچنان از سوی مسؤولان آموزش و پرورش انکار می‌شود، اما این وجوه بین خانوادها و مدیران مدارس رد و بدل میشود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در این‌باره به خبرنگار فارس در ساری، اظهار کرد: دریافت هرگونه وجه به غیر از پول بیمه و کتاب از خانواده‌های دانش‌آموزان ممنوع است.

اسفندیار نظری بیان کرد: خانواده‌ها می‌توانند برای سال تحصیلی کمک‌های خود را به حساب مدارس واریز کرده و در مقابل آن فیش دریافت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش گسترش مشارکت‌های عمومی و مردمی است که در این صورت مردم مازندران که همیشه یار و یاور آموزش و پرورش بودند و هستند، می‌توانند کمک کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در پایان گفت: در صورتیکه خانواده‌ها مشاهده کردند وجه اجباری از سوی مدرسه دریافت می‌شود، حتماً به واحد ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش مراجعه و شکایت خود را تسلیم کنند.

منبع:فارس

پیمایش به بالا