محصولات مرکز تحقیقات کاربردی شهید آرمان نعمتی به زودی روانه بازار می‌شود

علی حاجیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار علم و فناوری مازندران در ارتباط با مرکز تحقیقاتی شهید آرمان نعمتی که با حضور مهندسان و کارشناسان ارشد بخش کشاورزی سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران در حال راه اندازی است، اظهار کرد: دو هزار متر زمین تحت عنوان اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی از سال ۹۵ در اختیار پژوهشگران این مرکز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ پژوهشگر در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی مشغول پیگیر طرح‌های تحقیقاتی هستند.

کارشناس مشاور مرکز تحقیقات کاربردی شهید آرمان نعمتی مازندران با اعلام اینکه هدف از اجرای این طرح تحقیقاتی تولید دانش بنیان محصولات کشاورزی و گسترش آن در سطوح مختلف در سطح استان مازندران عنوان کرد و گفت: بنا داریم پس از دریافت نتایج مطلوب نتایج تحقیقات را در اختیار متولیان بخش کشاورزی استان قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه کارشناسان این مرکز تحقیقات در چندین طرح تحقیقاتی مشارکت داشتند و از تجربه کافی در این زمینه برخودار هستند،بیان کرد: تحقیقات این مرکز به جهت اینکه تاثیر به سزائی در تولید محصولات کشاورزی استان می‌تواند ایجاد کند، دارای اهمیت است به همین جهت انتظار حمایت از متولیان بخش کشاورزی استان مازندران را داریم.

حاجیان با اعلام اینکه در این مرکز تحقیقات به صورت علمی و عملی مورد بررسی و پس از تولید محصول در چندین آزمایشگاه معتبر نتایج تولیدات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: به دلیل حساسیت‌های که نسبت به تولید محصولات ایجاد می‌شود، اقدامات این مرکز از ارزش و اعتبار ویژه‌ای برخودار است.

وی دیگر مزیت‌های این طرح را توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: بنا داریم پس از دریافت نتایج مطلوب این مرکز به صورت گسترده‌تر در سطح استان معرفی شود.

این مسئول در پایان گفت: چندین طرح تولیدی این مرکز در حال حاضر پس از دریافت نتایج مثبت در بازار فروش عرضه می‌شود.

پیمایش به بالا