حمایت سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران از ساخت دستگاه ردیف کار دستی کاشت بذر

berenj

 به گزارش سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران جابر فغانی برای دومین بار است که پس از ساخت دستگاه مورد حمایت این سازمان قرار می گیرد، این بار طرح  ساخت ردیف کار دستی کاشت پس از داوری قرار است که مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرد.

وی درباره این دستگاه اظهار کرد:  این دستگاه طوری طراحی شده است که به ستون فقرات کشاورزان در حین کاشت بذر فشار زیادی وارد نمی شود و میزان کارائی کشاورزان برای کاشت محصولات افزایش پیدا می کند.

این مخترع مازندرانی که قبلا دستگاه بسته بندی سبزیجات را طراحی و ساخت، افزود: با این روش میزان خطا در کاشت بذر کشاورزی به شدت کاسته شده و بذر به انداز مورد نیاز و تعیین شده در خاک فرو می‌رود.

وی با اعلام اینکه برای ساخت این دستگاه تاکنون ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرده است، گفت: در صورت حمایت و برنامه ریزی برای تولید انبوه قیمت دستگاه را تا ۳۰۰ هزار تومان هم کاهش می‌دهم.

فغانی با بیان اینکه این دستگاه در حال ثبت است، افزود: پس از ثبت این محصول برنامه دارم که به صورت انبوه در استان تولید شود.

وی در ارتباط با حمایت‌های مالی انجام شده از طرح بسته بندی مکانیزه سبزیجات، بیان کرد: سازمان بسیجی علمی و پژوهشی از این طرح بنده حمایت کرده و هزینه ساخت دستگاه تولیدی را به صورت بلاعوض در اختیارم قرار دارد.

این مخترع مازندرانی خواستار حمایت جدی مسئولان از افراد نخبه و دارای ایده شد و افزود: در کشورهای پیشرفته و یا در حال رشد بر روی ایده‌ها سرمایه گذاری می‌شود و حتی دولت در سود یا زیان طرح شریک شده و در صورت موفقیت زمینه را برای تولید انبوه فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: بروکراسی اداری یکی از مشکلات جدی نخبگان در سطح کشور است، برای موفقیت و استفاده از ظرفیت نخبگان باید زمینه‌ای ایجاد شود تا بروکراسی اداری حداقل در طرح‌های که موفقیت آنها به اثبات رسیده است کاهش یابد.

پیمایش به بالا