بازوی هیدرولیکی با استفاده از مواد بازیافتی

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران،علی ابراهیمی ،دانش آموز سال سوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک است و علاقه بسیاری به فعالیت های علمی و ابتکاری دارد.

وی از مهرماه سال گذشته در کلاس های آموزش خلاقیت شرکت کرد و توانست با همکاری و راهنمایی مربیان «مبین صباغی و حسین شعبان ایزکی» ایده های ذهنی خود را به صورت دست ساخته طراحی کند.

ابراهیمی   با استفاده از چوب، سرنگ و لوازم بازیافتی توانست بازوی هیدرولیکی بسازد و با همین دست ساخته در مسابقه ی دست ساخته های فیزیک کشور رتبه ی سوم را به دست آورد.

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%88%DB%8C %D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C

وی در ادامه نرم افزار برنامه سه بعدی مونتاژ قایق را طراحی کرد که به دلیل ساده بودن نرم افزار حتی کودکان و افرادی که هیچ شناختی در این زمینه ندارند،قادر به استفاده از آن هستند.

طرز کار با این نرم افزار به طوری است که با یک کلیک قایق براساس سلیقه افرادمونتاژ می شود و در ادامه پکیجی از طرف طراح نرم افزار به فرد داده می شود تا قایق را در داخل آب بیاندازد و پس از شرکت در مسابقات ایده بازاردریایی رتبه ی سوم را به دست آورد.

طراحی تخته شنا با سطح شیشه ای که قابل ساخت با پلاستیک شفاف هم هست از ایده های دیگر ابراهیمی است که مقام دوم مسابقات ایده بازار دریایی را کسب کرده است.

%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85%DB%8C

این دانش آموز نخبه معتقد است خانواده‌اش با تشویق و ترغیب وی،نقش مهمی در پیاده کردن ایده هایش داشتند و از والدین می‌خواهد تا فرزندان خود را به کلاس‌های آموزشی به ویژه «رشد خلاقیت و استعداد»بفرستند.

انتهای پیام/

پیمایش به بالا