نداشتن تولید محتوا و امنیت از مشکلات وب سایت های کشور

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران،،مبین صباغی رستمی ،کارشناس ارشد IT از دانشگاه گیلان است و سابقه ۷سال تدریس در گروه رایانه وفناوری اطلاعات «آی تی» دانشگاه های غرب استان مازندران را دارد.

وی در کنار فعالیت های پژوهشی به عنوان داور ژورنال علمی ISI با عنوان  ۳D RESEARCH«پژوهش »در حوزه فناوری های سه بعدی همکاری دارد، تاکنون چندمقاله از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی را داوری کرده است و تنها داور اعزامی از مازندران است که در سال گذشته در نخستین جشنواره کسب و کار به عنوان ارزیاب برتر وب سایت های کشور معرفی شد.

صباغی در گفت‌و گو با خبرنگار ما،با بیان نقش فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در بحث توسعه زیر ساخت‌های کشور ،افزود: در همین راستا، از سال ۹۱  گروهی فعال در حوزه پرورش خلاقیت و رباتیک با عنوان «روبوخلاق»تاسیس کردیم  ؛ در حال حاضر هم زیر نظر پارک علم و فناوری استان مازندران مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر و با ارائه ایده‌های مختلف در حال طراحی و تولید پکیج‌های آموزشی دانش بنیان مشغول به فعالیت هستیم.

آموزش استفاده از لوازم بازیافتی و دورریختنی

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه محصولات آموزشی شرکت دانش بنیان «روبوخلاق» رده‌های سنی ۵ تا ۱۸ سال را تحت پوشش خود قرار می دهد،اضافه کرد:دانش آموزان شرکت کننده در کلاس‌های آموزشی «روبوخلاق» نحوه استفاده از لوازم بازیافتی و دور ریختنی برای ساخت محصولات رباتیک و قابل کاربری را آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه بسیاری از آموزش‌های گروه تخصصی روبوخلاق از طریق وب سایت این شرکت در اختیار دانش آموزان کل کشور قرار گرفته و می توانند از این آموزش‌ها بهره مندشوند،گفت: دانش آموزان آموزش دیده تاکنون موفقیت‌های بسیاری در مسابقات مختلف کسب کردند که برخی از مهمترین آنان، عبارتند از: جشنواره‌های جابربن حیان، نوجوان و جوان خوارزمی، المپیاد ربات‌های آموزشی هوشمند افزار، مسابقات علمی و پژوهشی ملی است.

توجه به پرورش خلاقیت و افزایش هنر دست ورزی و مهارت‌های عملی

این پژوهشگربا اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین دلایل تعداد بالای تحصیل کرده‌های بیکار کشور مخصوصا در رشته‌های فنی و مهندسی، نداشتن توانایی فنی و  مهارت کافی در رشته‌های تحصیلی آنهاست،گفت: متخصصان آموزشی معتقد هستند که آموزش مهارت و توانمندی باید از سنین پایین صورت گیرد، به همین دلیل اولویت اصلی ما آموزش نیست، بلکه پرورش است.در واقع پرورش خلاقیت و افزایش هنر دست ورزی و مهارت‌های عملی یکی از راه‌کارهای افزایش قدرت تفکر و استدلال دانش آموزان است.

صباغی در پاسخ به این سئوال که به عقیده ی عده ای از پدران و مادران ،فرزندان باید در طول سال به کلاس های مختلف آموزشی بروندتا در همه رشته ها سرآمد باشند،به عنوان یک معلم چه نظری درباره این موضوع دارید،بیان کرد: شکی نیست که دانش آموزان باید در سنین پایین مفاهیم عمومی را یاد بگیرند ولی افراط و تفریط در هر زمینه‌ای اشتباه است ،بدون شک یک دانش آموز نمی تواند در همه زمینه ها و رشته ها سرآمد باشد.

لزوم فراهم سازی زیرساخت های حوزه فناوری سه بعدی

وی معتقد است همین که دانش آموز در سنین پایین مهارت های عمومی را یاد بگیرد بسیار خوب است،اما باید در نظر داشت یک معلم خوب می تواند در شرایط مختلف ،توانمندی دانش آموز را بسنجد و به سمت مناسبی هدایت کند. البته سیاست های متغیر آموزش و پرورش در زمینه تدوین سیستم های آموزشی و انتخاب رشته  تا حدود زیادی خانواده ها را سردرگم کرده است که امیدوارم هر چه سریعتر این مسئله رفع شود.

صباغی در پاسخ به این سئوال که کشور ما در زمینه فناوری سه بعدی چه وضعیتی دارد،گفت:در سال های اخیر کشور وضعیت خوبی در این حوزه به دست آورده است  ولی باید امکانات و هزینه های بسیاری را در این حوزه صرف کرد تا پیشرفت های چشمگیر حاصل شود،البته درکنارآن  بزرگترین مشکل کشور زیر ساخت های مورد نیاز هست.

نداشتن تولید محتوا و امنیت از مشکلات وب سایت های کشور

این کارشناس عمده مشکلات وب سایت های کشور را نداشتن تولید محتوای مناسب و عدم رعایت قانون «کپی رایت» عنوان کرد و افزود:لازم است فرهنگ سازی درباره رعایت قانون «کپی رایت» درکشور صورت گیرد ،البته مشکل امنیت وب سایت های کشور هم یکی از مسایلی که باید به آن اشاره کرد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سئوال که چرا برخی شرکت های دانش بنیان پس از خروج از پارک علم و فناوری برای تجاری سازی و رشد فعالیت شان دچار مشکل می شوند،گفت:نبود ثبات در بازار کشور و واردات بدون برنامه محصولات مشابه خارجی سبب بروز مشکل برای شرکت های دانش بنیان تازه کار می شود.

انتهای پیام:ن.ک/

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا