افزایش جمعیت جوانان در اعتکاف،فرصتی برای بهره مندی از ثواب اخروی

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران،استاندار مازندران در جمع معتکفین در محل مسجد امام حسن مجتبی «ع» شهرستان ساری با بیان اینکه اعتکاف سبب رشد معنوی و تقوا می شود،گفت: فریضه اعتکاف  با رنگ و بوی خدایی، موجب تقویت پیوند با پروردگار می شود.

ربیع فلاح جلودار اعتکاف را بهترین فرصت برای خودسازی و ارزیابی کارها و تلاش ها عنوان کرد و افزود:  اعتکاف موجب انس و الفت خلق و خالق است، معتکفین با حضور در مساجد  پیوندشان را با مبدأ هستی استوار می کنند.

وی با بیان اینکه اعتکاف فرصت مناسبی برای توسعه فضائل اخلاقی  و بازسازی معنوی است،اضافه کرد: در حقیقت این اقدام معنوی هم ثمرات فردی و هم ثمرات اجتماعی دارد و یک فرصت طلایی برای ارتباط با خدا و تقویت روحیه دینی و معنوی است.

فلاح بر اهمیت تهذیب نفس و خودسازی تاکید کرد و گفت : اهمیت مبارزه با نفس تا آنجا هست که پیامبر گرامی اسلام از آن به عنوان جهاد اکبر یاد کرده است و می فرمایند: کسی که از روی ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی اعتکاف می کند تمام گناهان گذشته اش بخشیده می شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه محاسبه نفس، خود سازى، نماز و تلاوت قرآن ، توبه و نیایش، از دیگر برکات‏ اعتکاف است،اضافه کرد:براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که از اعتکاف به عنوان یک رویش انقلابی یاد کردند به معتکفین سفارش شده است که تمرین مراقبت از خود کنند .

وی  با بیان اینکه شاهد افزایش جمعیت معتکفین به ویژه جوانان استان هستیم،افزود:جوانان قدر این لحظه ها ناب معنوی را بدانند چون بسیاری از ما به شرایط شما غبطه می خوریم.

انتهای پیام/

پیمایش به بالا